Agencja Gong odpowiada za pomysł i realizację kampanii dotyczącej utworzenia Miasta ING w przestrzeni metaverse na Robloxie. Opracowaniem koncepcji Miasta wraz z jego wdrożeniem oraz influencer marketingiem zajęła się agencja Game Changer.

Metaverse, czyli wirtualna rzeczywistość, to jedna z najszybciej rozwijających się technologii przyszłości. Będącą jej częścią platformę Roblox każdego dnia odwiedza 32 miliony graczy. W wirtualnym Mieście ING, użytkownik ma możliwość zarabiania i oszczędzania wirtualnych pieniędzy, dzięki wielu wyzwaniom i zabawom. Może nawet za nie kupić swoje pierwsze „wirtualne” mieszkanie. Miasto ING to pierwsza taka realizacja w Polsce, której podjęły się Gong i Game Changer dla ING Banku Śląskiego.

Roblox zaprasza do ING – Młode pokolenie nie rozpoczyna dziś edukacji finansowej od kieszonkowego i odkładania na pierwszy rower. Bliżej im do coinsów, robuxów i innych wirtualnych walut, które wydają na ulubione skiny i przedmioty w grach. Dlatego zamiast zapraszać ich do banku, poszliśmy z bankiem do ich świata i zbudowaliśmy pełne atrakcji miasto w Robloxie. Nad projektem pracowaliśmy razem z młodymi graczami i znanymi twórcami ze świata Roblox. Zapewne zwrot „chodźmy do banku” to pewnie ostatnie zdanie, które mogłoby paść z ust nastolatków. Teraz możemy nadać temu nowe, bliższe stylowi ich życia, znaczenie – mówi Michał Bucholc, dyrektor kreatywny w agencji Gong.

Oprócz samej realizacji wirtualnego Miasta, agencje zaprosiły do współpracy kilkoro znanych i lubianych graczy (Farell, Dżejdżejka, Yoshi Roblox, Miss Aga Gra, Cebulsonn). Fani będą mogli spotkać się z nimi w Mieście ING. Influencerzy zaprojektowali także autorskie karty płatnicze, które będzie można zamówić również w ING Banku Śląskim.