Czy można zobaczyć przyszłość? Zapytajmy o to sztuczną inteligencję! W akcji “Ja w przyszłości” GONG i ING Bank Śląski używają algorytmów AI, aby wizualizować różne wyobrażenia na temat emerytury, a przez to zachęcić do myślenia o niej. 

Ludzki mózg nie jest stworzony do planowania tego, co odległe. Nasze ewolucyjne ograniczenia sprawiają, że raczej myślimy o tym, co tu i teraz, niż o tym, co za 30-40 lat. Tam, gdzie zawodzi umysł przychodzi jednak z pomocą… sztuczna inteligencja. Łącząc kilka algorytmów z obszaru generatywnego AI zaczęliśmy tworzyć oszałamiające wizje ludzi na emeryturze. Wystarczy odpowiedzieć na jedno pytanie: „Co chcesz robić w przyszłości?”. Spędzić emeryturę w wertykalnych ogrodach przyszłości? A może polecieć w kosmos jako pasażer komercyjnej wyprawy na Księżyc? Z AI wszystko jest możliwe!

Komunikacja wyróżnia się pod tym względem, że poszczególne assety w kampanii przygotowaliśmy również przy pomocy AI. Zarówno wygenerowane wideo, jak i głos oraz muzyka zostały stworzone przez algorytmy sztucznej inteligencji, a rolą człowieka było jedynie określenie głównego przekazu i złożenie wszystkich elementów w całość. W efekcie powstała pierwsza w Polsce kampania opowiedziana i współtworzona przez AI.

Ważną częścią kampanii są również inne działania, gdzie sztuczna inteligencja pokazuje nasze “Ja w przyszłości”. Są to na przykład projekcje miast przyszłości, które stanowią kreatywną próbę wyobrażenia sobie tego, jak mogą wyglądać polskie metropolie, gdy będziemy na emeryturze. Równie interesujące są najbardziej znane obrazy będące w polskich zbiorach, które zostają przeniesione w przyszłość – możemy więc zobaczyć Astrodamę z Łasiczką czy Drony Chełmońskiego.

GONG od lat wykorzystuje uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję w procesie kreatywnym. Poprzednie nasze kampanie, takie jak Tymbark Funbot, zostały powszechnie docenione za innowacyjność w tym obszarze. Tym razem z pomocą technologii zachęcamy do zatroszczenia się o swoją przyszłość. Szczegóły na https://www.ja-w-przyszlosci.pl/