KAMPANIA

Dobry Głos dla Firm
ING Bank Śląski

KLIENT: ING BANK ŚLĄSKI

Kontekst

W Polsce coraz więcej osób chce przejść na swoje: w połowie 2018 r. było już 3,5 mln właścicieli firm. Banki zauważają w przedsiębiorcach źródło biznesu. Konkurencja, aby zachęcić klientów, dopłaca do kont od 500 zł do 2000 zł. W okresie tak intensywnej komunikacji cenowej konkurencji, wzywaniem dla nas było odróżnienie się od nich - zaproponowanie pozacenowego benefitu i wzmocnienie pozycjonowania banku, który wspiera firmy, by miały więcej klientów.

Idea

Postanowiliśmy przygotować akcję, która realnie wesprze biznesy, bo zachęci Polaków do dzielenia się dobrymi opiniami o ulubionych firmach. Takie opinie dla właścicieli firm to paliwo do rozwoju i gotowa reklama, a dla nas idea, pod którą chcemy się podpisać.

Problem jednak w tym, że Polacy niechętnie zostawiają dobre słowo w internecie – chętniej krytykują.Chcieliśmy to zmienić i przekonać Polaków, że dzięki ich opiniom, firmy mogą zdobywać nowych klientów i oferować jeszcze lepsze produkty. Do współpracy zaprosiliśmy zaangażowaną w społeczne inicjatywy Melę Koteluk, Pawła Domagałę, który chętnie przytulił się do idei wspierania małych firm dobrym słowem, a także Kasię Nosowską, która, jak twierdzi, „praktykuje wdzięczność”.

Rezultaty

  • TOP 1 dla ING we wskaźniku wizerunkowym "Bank dla zaradnych i przedsiębiorczych". Źródło: Millward Brown
  • 20 mln wyświetleń klipów łącznie
  • 25 000 reakcji w social mediach
  • 3 340 pozostawionych opini
  • 1 700 publikacji