KAMPANIA

Poznaj historię Stefana
#weekending

KLIENT: ING

Kontekst

Młodzi są podwójnie wymagający dla marek: cenią „skrojoną pod nich” korzyść w produkcie i oryginalność w komunikacji. Jeśli któryś z tych warunków nie zostanie spełniony, zareagują krytyką, a w najlepszym razie obojętnością.

Wprowadzając na rynek błyskawiczne przelewy na numer telefonu: produkt, który działa tak jak oni (24/7) i pozwala na swobodne przelewy nawet w środku sobotniej imprezy, przygotowaliśmy kampanię bez precedensu dla ING: wyłamującą się z dotychczasowej konwencji komunikacji banku.

Idea

#weekendING był wielokanałową kampanią, której centralnym elementem stało się video online i historia Stefana: młodego pracownika ING z osobliwą przypadłością. Stefanowi w tygodniu po prostu nic nie szło. Za to wszystko wychodziło mu od piątku do niedzieli. Dlatego w ING odpowiadał za weekendowe przelewy na telefon.

Pełną historię Stefana opowiedzieliśmy w niespełna dwuminutowym video online. Jak się okazało, dla młodych wcale nie za długim. Wcześniej teasowaliśmy poszczególne epizody za pomocą instastories i krótkich filmów na Facebooku.

Złamaliśmy konwencję zachowawczej komunikacji banków i postawiliśmy na humor oraz insighty ze świata grupy 18-26.

Rezultaty

  • 3,3 mln wyświetleń na YouTube
  • TOP 3 najchętniej oglądana reklama
    na polskim YouTube w 2017 r.
  • +55,7% Wzrost użytkowania funkcji P2P
  • Nagrody Cannes Lions 2019 Shortlist
    KTR 2019 - Brąz, Out of home
    KTR 2019 - Brąz, Direct